CUSTOMIZE WITH SHOGUN

december 09, 2021

Första dag för handel i Tobii Dynavox stamaktie på Nasdaq Stockholm

Idag noteras Tobii Dynavox ABs stamaktie på Nasdaq Stockholm. Noteringen av Tobii Dynavox AB sker till följd av att Tobii ABs extra bolagsstämma den 25 oktober 2021 beslutade att dela ut samtliga stamaktier i Tobii Dynavox AB till aktieägarna i Tobii AB.

”Noteringen av Tobii Dynavox på Nasdaq Stockholm är en viktig milstolpe i vårt arbete att göra det möjligt för människor med funktionsnedsättningar att göra det de en gång gjorde, eller aldrig trodde var möjligt. Vi är stolta över vårt arv från Tobii Group, som har utrustat oss med den världsledande tekniken för eye tracking och möjliggjort för oss att driva branschen framåt som den klara marknadsledaren med det mest kompletta erbjudandet av lösningar för våra kunder. Som ett oberoende bolag och den globala ledaren inom kommunikationshjälpmedel, kommer vi att sträva efter att utveckla digital tillgänglighet och inkludering för människor runtom i världen", säger Fredrik Ruben, VD för Tobii Dynavox AB.

Tobii Dynavox ABs prospekt, annan information relaterad till avknoppningen och material från bolagets första kapitalmarknadsdag finns tillgängligt på Tobii Dynavox webbsida för investerare (investors.tobiidynavox.com).

About

Tobii Dynavox is the global leader in assistive technology for communication. Our custom designed solutions enable people with disabilities such as cerebral palsy, ALS and spinal cord injury to communicate with a voice of their own, develop literacy skills and live more independently. To date, hundreds of thousands of people worldwide have benefited from our integrated solutions, which include hardware, software, clinically developed language systems, special education tools, training, and dedicated support. We offer an extensive funding support system to reach as many people as possible. Headquartered in Sweden, Tobii Dynavox employs around 500 people with offices in the US, the UK, Norway and China, and reselling partners in 60+ countries. For more information, please visit our website.